اُن آف

اُن آف

Onoff
اُن آف

اُن آف

Onoff

گزارش کارآموزی برق در شرکت نوروز پیمان


گزارش کارآموزی برق در شرکت نوروز پیمان

گزارش کارآموزی برق در شرکت نوروز پیمان در 19 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود گزارش کارآموزی برق در شرکت نوروز پیمان

گزارش کاراموزی برق در شرکت نوروز پیمان
کاراموزی برق در شرکت نوروز پیمان
کارورزی برق در شرکت نوروز پیمان
دانلود گزارش کارآموزی برق در شرکت نوروز پیمان
برق در شرکت نوروز پیمان
برق 
شرکت 
نوروز پیمان
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19

گزارش کارآموزی برق در شرکت نوروز پیمان در 19 صفحه ورد قابل ویرایش


ترانسهای جریان خشک برای سطوح ولتاژ 36-12 کیلو وات :

اصولاً کاربرد این ترانسها به منظور جدا سازی مدارهای حفاظتی و اندازه گیری از قسمت فشار قوی و تبدیل مقادیر جریان به میزان مورد نیاز دستگاههای اندازه گیری و حفاظتی استفاده می شود .

استانداردها :

این ترانسها بر اساس استانداردهای BS,ANSI , VDE , IEC و استانداردهای دیگر ساخته می شود .

اجزاء اصلی :

ترانسهای فوق به دو صورت با نسبت تبدیل در اولیه (1: 2) یا بدون آن ساخته می شود . هسته های بکار رفته در این ترانس ها بسته به کلاس دقت آنها از دو نوع ورق مغناطیسی ساخته می شود .

و همانطور که می دانیم هر ترانس تشکیل شده است از دو سیم پیچ که یکی اولیه و دیگری ثانویه می باشد . و در این نوع ترانس سیم پیچ اولیه (فشار قوی )طوری طراحی شده است که تنشهای مکانیکی ناشی از انبساط حرارتی در اثر جریانهای اتصال کوتاه به عایق اصلی ترانس منتقل نمی شود . جنس هادیها از نوع مس الکترولیتی است . و سیم پیچ ثانویه ، (فشار ضعیف) به صورت چند لایه به همراه عایق مضاعف بین لایه ها طراحی شده است .که تنشهای مکانیکی ناشی از انبساط حرارتی در اثر جریانهای اتصال کوتاه به عایق اصلی ترانس منتقل نمی شود.جنس هادی از نوع مس الکترولیتی است. وسیم پیچ ثانویه‏‎(فشار ضعیف) به صورت چندن ته همراه عایق مضاعف بین لایه ها طراحی شده است.

عایق اصلی این ترانس ها رزین اپوکسی ریخته گری شده تحت خلا با خواص عایقی و مکانیکی برتر است و ترانسی دارای دو ترمینال اولیه وثانویه است که ترمینالهای اولیه از جنس مس یا برنج است و ترمینالهای ثانویه توسط درپوش و بکارگیری پیچهای اب بندی کننده بطور کامل پوشیده میشود . این درپوش دارای ورودی کابل از جنس لاستیک مناسب برای کابل با قطر   16  میلیمتر است. ترمینال قرار گرفته در کتار ترمینالهای ثانویه که با علامت       مشخص شده است باید بطور کامل به زمین متصل شود . اتصالات ثانویه به وسیله پیچ M5  بسته می شوند . و ترانسهای جریان خشک با ولتاژ ها و نوعهای مختلفی وجود دارد که ما در شرکت کار کردیم و این ترانسها عبارتند از :

1-ترانسهای جریان خشک برای سطوح ولتاژ 24-12 کیلو وات UNA

2- ترانسهای ولتاژ خشک برای سطوح ولتاژ 36-12 کیلو ولت VPA

3- ترانسهای جریان خشک بیرونی برای سطوح ولتاژ 36-24 کیلو ولت APE

4- ترانسهای جریان خشک بیرونی برای سطوح ولتاژ 36-24 کیلو ولت AGE

5- ترانسهای ولتاژ خشک بیرونی برای سطح ولتاژ 36-24 کیلو ولت VPV

ترانسهای فوق برای جریان و ولتاژ استفاده می شوند که ترانسهایی که در موقع کارآموزی استفاده کردیم از شرکت سازنده این ترانسها نیرو ترانس استفاده شده است و در جاهای مختلف ترانسهای مختلف استفاده می شوند که برای انتخاب ترانس  مناسب می توانیم از روی جدول ترانس را انتخاب کنیم و برای انتخاب درست از روی جدول باید سطح ولتاژ جریان اولیه و جریان اتصال کوتاه تعداد هسته و مشخصات آنها الزامی است.

برای حفاظت خطوط انتقال و توزیع برق شهرستان ایذه بخش سوسن که زیر نظر شرکت نوروز پیمان ایذه می باشد برای شبکه سازی های جدید و نسب ترانسها و کنتورها و خیلی مسائل برقی دیگر نیز مورد تجربه قرار گرفت که از جمله وسایلی که در این موارد کاری استفاده می شوند را لیست کرده و در مورد آنها توضیح خواهم داد.

برای عبور سیمها از بالای پایه های چوبی و یا سیمانی که شبکه را توسعه می دهند از مقره هایی استفاده می شوند که یک نوع مقره ها روی پایه ها قرار گرفته و سیمها از بالای آنها قرار می گیرند و بعضی به صورت ردیفی قرار می گیرند .

سر راه هر شبکه فشار قوی باید فیوز قرار و برای این کار فیوزها درون وسیله ای به نام کت اوت قرار می گیرد که کت اوت کلیدی است برای حفاظت از خطوط انتقال فشار متوسط و ترانسفورماتورهای توزیع مورد استفاده قرار می گیرد و این نوع وسیله در نوع های مختلفی وجود دارد به طوری که هر کدام قدرت عایقی و یک ولتاژ نامی متفاوت دارد .

برای قطع و وصل فیوزهای فشار قوی از یک وسیله ای به نام چوپ پرش استفاده می شود که میله عایقی الکتریکی از جنس فایبر گلاس یا اپکسی کلاس برای دسترسی به تجهیزات فشار متوسط از فاصله دور از 2 متر تا 7 متر به صورت تلسکوپی و یا پیچ و مهره ای برای ولتاژ های 20 الی 400 کیلو ولت جهت آزمایش خطوط انتقال فشار قوی و انتقال فشار متوسط از تفنگ ارت استفاده می شود.

دستگاه فاز یاب مورد استفاده جهت مکانیزاسیون شبکه های توزیع برق برای ردیابی فاز و یا اینکه فاز و یا سیم برق را مشخص می کند .

در بعضی از مواقع هنگامی که برای راه اندازی تجهیزات الکتریکی استفاده می شود اتصال زمین به صورت موقت برای زمین کردن و حفاظت خطوط بدون برق هنگام کار بر روی تجهیزات استفاده می شود .

با ولتاژهای 20-33-63-132-230-400 کیلو ولت و 380 ولت

ترانسفورماتورهای جریان بیرونی برای نصب در نیروگاه های انتقال و توزیع :

ترانسفورماتورهای جریان با حداقل روغن ساخته می شود و از نوع سنجاقی می باشد . صحت طراحی این نوع ترانسفورماتور که تعداد زیادی توسط ABB ساخته شده و در کشورهای مختلف جهان نصب گردیده است کار آیی خوب و قابل ملاحظه ای را دارد .

-         ترکیب منحصر به فرد روغن و دانه ای خالص کوارتز باعث شده است که حجم روغن کم و اندازه ترانسفورماتور کوچکتر شود .

-          به علت آب بندی کامل نیاز به سرویسهای دوره های ندارد .

-     بخاطر وجود سیستم جبران کننده تغییرات حجم و به کمک گاز نیتروژن و بدون استفاده از قطعات متحرک ، نیازی به تعویض روغن نیست .

-          تمام قطاعت آهنی خارجی گالوانیزه گرم شده اند .

-          طراحی انعطاف پذیر

-          مقاومت بال در برابر زلزله تا 5/0 گرم

سیم پیچ ها و هسته های ترانسفورماتور :

سیم پیچ اولیه یا چند هادی آلومینیومی یا مسی که اساساً به صورت بوشینگ U شکل ، طراحی گردیده تشکیل شده است . سیم پیچها با استفاده از کاغذی با خصوصیات استقامت مکانیکی و عایقی بالا تلفات عایقی پائین و مقاومت خوب در برابر کهنگی عایق بندی شده است . این سیم پیچ به دو قسمت موازی متصل شده است که می توانند با استفاده از اتصالات بیرونی سری یا موازی متصل شوند . ظرفیت بار خروجی در هر دو نوع اتصال با ترانسفورماتوهای جریان معمولاً می توانند هسته را در خود جای دهند ، ضمن اینکه بیشتر از 4 هسته نیز بر اساس سفارش ساخته می شود . هسته ها به صورت حلقه استوانه ای شکل می شوند .

 هسته های حفاظتی با استفاده از ورقه های از جنس استیل با کیفیت بالا ساخته می شوند و هسته های اندازه گیری از جنس آلیاژ نیکل با خصوصیات تلفات کم (دقت بالا ) و سطح اشباع پائین ساخته  می شوند . برای مصارف خانگی خاص ، هسته های حفاظتی با شکاف هوائی نیز قابل ساخت می باشند .

سیم پیچ ثانویه از سیم بالاک دوگانه تشکیل شده که به طور یکنواخت در تمامی محیط هسته پیچیده شده است و در نتیجه راکتانس نشتی ثانویه در سیم پیچ ها و بین سرهای خروجی قابل اغماض می باشد . هسته های حفاظتی بدون در نظر گرفتن تصحیح دور طراحی می شوند . در حالیکه در هسته های اندازه گیری جهت رسیدن به بارها ودقت های مورد نیاز تصحیح دور انجام می گردد .

نحوه نصب :

بلافاصله پس از دریافت ، هر ترانسفورماتور را بایستی  به منظور مشخص کردن صدمات احتمالی حین حمل و نقل بازرسی نمود . هیچگونه اثری از نشت روغن یا شکستگی مقر نباید وجود داشته باشد . سطح روغن نیز بایستی در وضعیت مناسب باشد .

قبل از هر گوه تلاش برای تعمیر ترانسفورماتور صدمه دید باید شرکت سازنده تماس گرفته ، هنگام نصب اطمینان حاصل شود که سازه نگهدارنده، تراز باشد

اتصالات اولیه باید به نحوی نصب گردد که باعث کمترین بار استاتیکی به ترمینالها شود .

سیم پیچهای ثانویه که مورد استفاده قرار نمی گیرند بایستی اتصال کوتاه و زمین شوند. سر ولتاژ خازنی نیز در صورت عدم استفاده باید به بدنه محفظه روغن زمین شود .

نحوه نگهداری :

نگهداری ترانسفورماتور به طور معمول شامل بررسی چشمی سطح روغن به صورت دوره ای به منظور مشخص شدن نشت احتمالی روغن می شود . علاوه بر این می بایست مواظب گرم شدن اتصالات اولیه که به خاطر محکم نبودن اتصال ایجاد  می شود نیز بود .

از آنجا که ترانسفورماتور به طور کامل آب بندی است ، احتیاج به اقدامات نگهداری دیگری ندارد . بعد از 15 تا 20 سال کار کرد مستمر ، توصیه می شود که بررسی به صورت دقیقتر روی ترانسفورماتور انجام شود تا کار بدون اشکال آن ادامه یابد . حدود و روش بررسی فوق الذکر بستگی به امکانات محلی دارد . برای مثال آنالیز گاز موجود در نمونه روغن برای برسی عایق توصیه می شود .

گزارش کار مدار کنتور سه فاز چهار سیمه همراه با 3 مصرف کننده :

در این کنتور که دارای 12 شماره می باشد شماره 1و2 – 4و5 – 7و8 به هم همیشه متصل هستند یعنی شماره های 8و5و2 مسدود می باشند و شماره 1 ورودی فاز R شماره 3 خروجی R شماره 4 ورودی فاز S شماره 6 خروجی S و شماره 7 ورودی فاز T و خروجی آن شماره 9 می باشد و به فیوز می دهیم نول اصلی را نیز به شماره 10 داده و از خروجی 12 می گیریم .

سپس فاز T,S,R را که به فیوز 4 دادیم به کلید چاقویی سه زبانه متصل می کنیم خروجی آنها را به سرپیچها می دهیم سپس نول شماره 12 را نیز به سر پیچها متصل می نمائیم . وقتی که برق برقدار می گردد لامپها روشن شده و نشان گر این است که هر سه فاز برق دارد می باشد . و کنتوری که سیم نول درون آن قرار گیرد را کنتور سه فاز و چهار سیمه می گویند .

گزارش مدار کنتور تک فاز دو تعرفه ای :

در بعضی از کشورها برای تغییر بهای برق در شب و روز یک دستگاه تعرفه در کنتور دارند یعنی دارای دو شمارشگر می باشد این دستگاه تعرفه در پایان روز مدار قطع و به تعرفه شب اتصال می کند بنابراین تعرفه شب از تعرفه بقیه ساعات روز کمترمی باشد در این کنتورها که دارای 21 پیم می باشد و بی شماره 1 به شماره 2 متصل می باشد و شماره 1 فاز ورودی کنتور می باشد و خروجی فاز شماره 3 می باشد .

ورودی اصلی نول دراین کنتور شماره 4 می باشد و خروجی نول شماره 6 می باشد .

برای بستن این مدار بدین ترتیب عمل می شود که ورودی R را به شماره 1 می دهیم و از شماره 3 می گیریم و به فیوز اصلی می دهیم .

نول اصلی را نیز به شماره 4 داده و خروجی آن را از شماره 6 می گیریم بستن دستگاه تعرفه به کنتور اصلی نیز بدین ترتیب صورت می گیرد که نول شماره 6 را به شماره 13 می دهیم و از شماره 13 به شماره آخر تعرفه می دهیم از شماره 15 نیز به شماره اول از سه شماره تعرف5 می دهیم .

پیچ وسط دستگاه تعرفه را نیز به شماره 2 کنتور می دهیم بنابراین کنتور ما دارای فاز و نول و دستگاه تعرفه نیز دارای فاز و نول است بنابراین سیمهای ورودی و خروجی و تعرفه که چک شد فاز و نول خروجی کنتور را که فاز آلان را به فیوز داده ایم به جعبه تقسیم داده و از آن به مصرف کننده می دهیم .

دانلود گزارش کارآموزی برق در شرکت نوروز پیمان

فایل لایه باز پوستر نوروزی حرفه ای


دسته بندی فایل های لایه باز و PSD
فرمت فایل zip
حجم فایل 31628 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2

فایل لایه باز PSD مربوط به نوروز سایز 10*15 رزولیشن 300 کار شده برای سازمان منطقه آزاد کیش. حجم فایل 32 مگابایت

دانلود فایل لایه باز پوستر نوروزی حرفه ای

دانلود چگونه جلوی معضل تعطیلات زود هنگام را در نیمه دوم اسفند تعطیلات نوروزی را بگیرم


دانلود چگونه جلوی معضل تعطیلات زود هنگام را در نیمه دوم اسفند تعطیلات نوروزی را بگیرم

چگونه توانستم جلوی معضل تعطیلات زود هنگام را در نیمه دوم اسفند(تعطیلات نوروزی ) را بگیرم

دانلود دانلود چگونه جلوی معضل تعطیلات زود هنگام را در نیمه دوم اسفند تعطیلات نوروزی را بگیرم

چگونه توانستم   
جلوی معضل تعطیلات زود هنگام 
در نیمه دوم اسفند را بگیرم
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 296 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

چکیده

در کشور ما از سال‌های دور بنا بر تمدن کهن عید باستانی نوروز جشن گرفته می‌‌شود و تا روز سیزدهم این جشن ادامه دارد و طبیعتاً برای این مراسم طولانی از حدود اواخر بهمن ماه فضای جامعه متحول می‌شود و اکثر کارها و مسایل روزمره تحت‌الشعاع آمدن بهار قرار می‌گیرد و کارهای اقتصادی از روال خود خارج می‌شود، حال و هوای عید در دانش‌آموزان اثر می‌گذارد و آن ها هم خود را برای این مراسم طولانی مدت آماده می‌کند.درست از همین زمان نحوه آموزش و تدریس دبیر نیز به ناچار تغییر می‌کند.

دانش‌آموزان خوشحال از حلول سال جدید به استقبال آن می‌شتابند اما کار تنها به استقبال ختم نمی‌‌شود بلکه تعطیلات توسط جمعی از دوستان بدرقه نیز می‌شود و آمارها نشان می‌دهند بیشترین غایبین متعلق به روزهای آغازین و واپسین سال است که در بسیاری از مواقع به علت کثرت غایبین کلاس درس را به تعطیلی می‌کشانند…بنا بر این معضل تعطیلات و به چالش کشیده شدن آموزشگاه و فضای آموزشی بوجود می آید.  

به نظر بنده در کشوری که مزین به نام اسلام است بهتر است که مروری بر آثار تعطیلات طولانی بر آموزش داشته باشیم اگر تعطیلات کم بود و یا حداقل پایان سال تحصیلی با امتحانات جدی ختم می‌شد شاید عادت خواب و استراحت دانش آموزان بهم نمی‌ریخت و تحمل کلاس برای آن ها اینقدر مشکل نبود و اینهمه بی‌انگیزه در کلاس حاضر نمی‌شد. بجاست مسئولین محترم چاره‌ای بر این معضل آموزشی بیاندیشند که چگونه می‌توان تعطیلات نوروزی و همچنین تعطیلات زود هنگام و خود سرانه مدارس را کاهش داد.  

اینجانب … شهرستان … بنا بر تجربه ای که از سال های قبل داشتم تصمیم گرفتم معضل تعطیلات زود هنگام …را حل نموده و گامی نو در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین بردارم.

مقدمه

معمولا ترم دوم هر سال تحصیلی نسبت به ترم اول کوتاه تر وکم اثر تر است. و معمولا از 20 اسفند تا 20 فروردین فعالیت قابل ذکری انجام نمی شود وجالبتر اینکه با گذشت سالیان سال برنامه ای برای رهایی از این مشکل تهیه نشده است!

تصور عید برای دانش آموزان یعنی استراحت و تفریح اعم از پارک، سینما، تماشای تلویزیون و غیره. او که احساس می‌کند تمامی همکلاسی‌هایش هم اینک اوقات بسیار خوش و مفرحی را.جهت فرار از درس و آموزش در دوران تعطیلات بنای کج خلقی را با خانواده می‌گذارد و غافل از اینکه این وضعیت در بسیاری از خانواده‌ها تکرار می‌شود پس از سپری شدن تعطیلات رسمی و غیررسمی دانش آموز راهی مدرسه می‌شود.عادت به حل تمرین و حفظ نکات برای او سخت می شود به طوری که شاید سخت‌ترین زمان کلاسداری و تدریس را بتوان روزهای بعد از عید دانست. دبیر از یک طرف امتحانات را نزدیک می‌بیند و از یک طرف دانش آموزان بی‌انگیزه را می‌بیند.

پس از سپری شدن تعطیلات رسمی و غیررسمی دانش‌آموزان راهی مدرسه می‌شوند.باید بعد از تعطیلات رسمی و خودسرانه که مجموعا از بیست روز هم تجاوز می کند، باید به آنها حق بدهیم که چگونه باید بعد از ۱۵ روز استراحت صبح زود از رختخواب جدا شوند و خود را برای آموزش مهیا کنند؟ او که عادت کرده بود تا پاسی از شب بیدار بماند و تا پاسی از روز بخوابد و این برنامه دو هفته‌ برای او تکرار شده بود.

حالا پس از این همه دوری از درس و مشق و مدرسه عادت به حل تمرین و حفظ نکات برای او چه سخت شده است؟ گویی سوادش در سال قبل جا مانده است شاید هم حوصله‌اش را در سال جدید فراموش کرده است با خود بیاورد! بیچاره دبیر که علاوه بر درس جدید باید به او کمک کند تا درس‌های قبلی را هم به یاد بیاورد و در یک کلام این چند روز هر چقدر هم که خوش بگذرد بعد از تعطیلات به سختی می‌گذرد و شاید سخت‌ترین زمان کلاس‌داری و تدریس را بتوان روزهای بعد از عید دانست، دبیر از یکطرف امتحانات را نزدیک می‌بیند و از یکطرف دانش‌آموزان بی‌حال و بی‌انگیزه را می‌بیند.

دانلود دانلود چگونه جلوی معضل تعطیلات زود هنگام را در نیمه دوم اسفند تعطیلات نوروزی را بگیرم

اینفوگرافیک سفرهای نوروزی 1403 به روایت امار


اینفوگرافیک سفرهای نوروزی 93 به روایت امار

اینفوگرافیک سفرهای نوروزی 93 به روایت امار

دانلود اینفوگرافیک سفرهای نوروزی 93 به روایت امار

اینفوگرافیک سفرهای نوروزی 93 به روایت امار
دسته بندی وکتور
فرمت فایل zip
حجم فایل 2456 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

اینفوگرافیک سفرهای نوروزی 93 به روایت امار/با سلام و احترام و خسته نباشید از  اینکه فروشگاه ما را  برای خرید محصولات اینترنتی خود انتخاب نموده اید از شما سپاسگزاریم"با تشکر"

دانلود اینفوگرافیک سفرهای نوروزی 93 به روایت امار

تغییر نظام ارزشها در افراد بزهکار


تغییر نظام ارزشها در افراد بزهکار

تغییر نظام ارزشها در افراد بزهکار

دانلود تغییر نظام ارزشها در افراد بزهکار

تغییر نظام ارزشها در افراد بزهکار    
افراد بزهکار
انحراف جنسی 
ارزشهای شخصی
عوامل کسب نظام ارزشها 
رشد شناختی
 دیدگاه مزلو
دیدگاه ویلیامز
دفاع از خود
 روان درمانی 
فرضیه نسبت دادن
فرضیه همخوانی 
فرضیه تحلیل منطقی 
فرضیه درمان عقلانی 
فرضیه بازی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 120 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 111

فایل دانلودی حاوی یک فایل  ورد ( word)  قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

فصل اول :

مقدمه

هدفهای پژوهش

سؤالهای پژوهش

فرضیه های پژوهش

اهمیت پژوهش

تعریف مفاهیم اساسی پژوهش

الف) مفهوم تحول

ب) نظام ارزشها

ج) نظام

د) ارزشها (در علم اقتصاد، فلسفه، دین، جامعه شناسی)

هـ) سرقت

و) انحراف جنسی

ط) اعتیاد

 

فصل دوم :

الف) سوابق نظری و پژوهشی

- حوزه های توجه به بررسی ارزشها

1) بررسی ارزشها در رابطه با متغیرهای دیگر

2) ارزشها و توانایی های شناختی

3) رشد ارزشها در طول عمر

-         سنجش ارزشها

مشاهده منظم

مصاحبه شخصی

پرسشنامه

1) آلپورت ورنون لیندزی

2) معیار ارزشهای قابل تشخیص پرینس

3) بررسی انتخاب

4) ارزشهای شخصی

5) ارزشهای کار

6) ارزشهای راکیچ

- کسب نظام ارزشی و عاملهای آن

-         عوامل کسب نظام ارزشها

گروه اول :

    الف) اجتماعی

ب) اقتصادی اجتماعی

ج) آموزشی

د ) جنسیت

هـ) دین

و) شغل

ط) نژاد

گروه دوم :

الف) تحلیل روانی

ب) نظریه فراگیری

ج ) رشد شناختی

-         نمودهای تحول ارزشها از کودکی تا بلوغ

تحول نظام ارزشها در کودکی

تحول نظام ارزشها در نوجوانی

-         چارچوب نظری تفسیر رشد ارزشها

الف) دیدگاه رسچر

ب) دیدگاه مزلو

ج) دیدگاه وودروف

د) دیدگاه فروید – یونگ

هـ) دیدگاه کلبرگ – پیاژه

ط) دیدگاه نیوکمپ – آیزنگ

ز) دیدگاه راکیچ

ع) دیدگاه ویلیامز

-         کارکردهای رشد ارزشها

الف) انگیزشی

ب) توافقی

ج) دفاع از خود

-         نقش ارزشها در روند هدایت و رواندرمانی

نقش مشاوره در زمینه ارزشها

-         نقش ارزشها در بهداشت

الف) روان درمانی

ب ) پیشگیری

-         دیدگاههای تغییر ارزشها

فرضیه ناهماهنگی شناختی

فرضیه های رفتاری

فرضیه شناختی – رفتاری

فرضیه تحلیل روانی

فرضیه نسبت دادن

فرضیه تقابل (جذب)

فرضیه درمان بی رهنمود

فرضیه همخوانی

فرضیه تحلیل منطقی

فرضیه درمان عقلانی

فرضیه بازی نقش هیجانی

فرضیه انگیزه پیشرفت

تغییر ارزشها از راه ارتباط جمعی

درام اجتماعی برای کودکان

روش توضیح ارزشها

روش گوش دادن به قصه

روش تربیتی

 

فصل سوم : روش پژوهشی

آزمودنیها

ابزار پژوهشی

1- معیار ارزشهای قابل تشخیص پرینس

2- معیار ارزشهای راکیچ

(چگونگی کاربرد خدمات مشاوره ای)

1- توضیح ارزشها و تأثیر آن در تغییر ارزشها

2- تأثیر مشاوره و راهنمایی بر تغییر ارزشها

3- آموزش مهارتهای مقابله با استرس محیطی

-         مرحله اول

الف) با تغییر دیدگاه مشکلات خود را آسان کنید.

ب) نظام حمایتی کارآمدی بوجود آورید

-         مرحله دوم

الف) روش مهار فشار روانی

ب) تمرین آرمیدگی

ج) تمرین کنترل نگرانی و سخن گفتن سازنده با خود

4- مهارتهای ارتباطی

الف) مهارتهای گوش دادن

ب) مهارتهای بدنی

پ) خود افشاگری

ت) بازتاباندن

ث) مورد پذیرش قرار دادن

ج) روش صفحه خط افتاده

چ) رسیدگی به خواست زندانیان

 

فصل چهارم :

تجزیه و تحلیل آماری

 

فصل پنجم : خلاصه و نتیجه گیری 

محدودیتهای تحقیق

پیشنهادات تحقیق

 

فهرست منابع فارسی و انگلیسی

پیوستها

 

 

قسمتی از متن

 

چکیده :

در چند دهه اخیر مسأله ارتباط بین برخی ازویژگیهای شخصیتی و بزهکاری بسیار پژوهشگران را متوجه خود کرده است ولی اگر بزهکاری از زوایای متفاوت بررسی کنیم خواهیم دید که بحث ریشه ای تر در این زمینه مطالعات عمیق بر نظامهای ارزشی این افراد و مؤلفه های این نظام ارزشی است چرا که رفتار و عملکردهای افراد اغلب در راستای اولویتهای ارزشی است که برای خود بر می گزینند. مؤلفه های بنیادی نظام های ارزشی در افراد ارزشهای نو، و ارزشهای سنتی است و به بیانی دیگر می توان آنها را ارزشهای ابزاری و ارزشهای نهایی خواند. پژوهش حاضر به بررسی تأثیر ارائه خدمات مشاوره ای در تغییر گرایش به مؤلفه های نظام ارزشی یعنی ارزش های نو و سنتی در گروههای بزهکاران است . در این پژوهش 120 نفر از بزهکاران مستقر در بازداشتگاه اصفهان به تصادف انتخاب شدند . 90 نفر این افراد شامل 3 گروه آزمایشی (سارقین، معتادین و منحرفین جنسی) بودند و 30 نفر در گروه کنترل به نسبت مساوی از بین کل افراد، به عنوان نمونه انتخاب شدند و پس از آن به عنوان پیش آزمون «معیار ارزشهای قابل تشخیص پرینس» و «معیار ارزشهای راکیچ» را تکمیل کردند و سپس بمدت 3 ماه هفته ای یک جلسه از خدمات مشاوره ای فردی و گروهی بهره مند شدند که در چارچوب و الگوی از پیش تعیین شده توسط محقق به پرسنل مددکاری و مشاوره بازداشتگاه آموزش داده شد و سپس مقرر شد که این اطلاعات در اختیار زندانیان نیز قرار گیرد. خدمات مشاوره ای بمنزله متغیر مستقل این طرح تجربی بود و گروه کنترل از آن برخوردار نمی شدند و پس از پایان 3 ماه مجدداً به صورت گروهی توسط آزمون پرینس و راکیچ ارزیابی شدند. نتایج حاکی از آن بود که میانگین تفاوتهای پیش آزمون و انحراف استاندارد مربوطه و میانگین تفاوتهای پس آزمون و انحراف استاندارد آن در گروههای آزمایشی بنحو چشمگیری از گروه کنترل بالاتر است. این امر تأئید کننده این مطلب است که ارائه خدمات مشاوره ای در تغییر نظام ارزشی زنان بزهکار (سارق، معتاد، منحرفین جنسی) تأثیر داشته و نتایج آن با گروه کنترل تفاوت معنی داری را نشان می دهد.

همچنین یافته های پژوهشی نشانگر این است بدون مدنظر گرفتن 

و............

دانلود تغییر نظام ارزشها در افراد بزهکار