اُن آف

اُن آف

Onoff
اُن آف

اُن آف

Onoff

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا) تحریک پذیری (واکنش پذیری هیجانی، واکنش گری هیجانی)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا) تحریک پذیری (واکنش پذیری هیجانی، واکنش گری هیجانی)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحریک پذیری (واکنش پذیری هیجانی، واکنش گری هیجانی) در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات15
حجم22 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحریک پذیری (واکنش پذیری هیجانی، واکنش گری هیجانی) در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های این فایل

  • در 15 صفحه ورد (word) قابل ویرایش (شامل 12 صفحه متن و 3 صفحه منابع) با فرمت doc
  • اندازه فونت 14 از نوع b lotus
  • منبع نویسی درون متنی و پایانی انگلیسی و فارسی و به شیوه  APA
  • منابع بخش مبانی نظری تا 2023 و بخش پیشینه تا 2022
  • تمامی منابع ذکر شده در متن در پایان فایل آمده است
  • شامل مبانی و توضیحات نظری و همچنین پیشینه داخلی و خارجی در مورد عنوان مورد نظر
  • پشتیبانی تخصصی
  • آماده سازی توسط دکتری روان شناسی
  • قابل استفاده برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری روان شناسی، علوم تربیتی و سایر رشته های مرتبط

      

بخشی از متن فایل

مبانی نظری

تحریک پذیری به عنوان یک علامت فراتشخیصی در اختلالات روانشناختی     

اگرچه تحریک ­پذیری هسته اصلی تشخیص جدید و بحث­ برانگیز اختلال بی­ن ظمی خلقی مخرب است (اوانز و همکاران، 2023)، ولی به­ عنوان معیاری برای تشخیص ­های متعدد دیگری مانند اختلالات افسردگی و رفتار مخرب (واکسچلچ و همکاران، 2018) اختلال افسردگی اساسی، دوقطبی، اضطراب فراگیر، استرس پس از سانحه، نافرمانی مقابله­ ای، اختلال انفجاری متناوب و اختلال شخصیت مرزی و ضد اجتماعی درنظر گرفته می­ شود. از آنجایی که تحریک ­پذیری بسیاری از دسته­ های تشخیصی را در بر می ­گیرد، مسلماً فراتشخیصی ­ترین نشانه در بین اختلالات روان­شناختی است (کلین و همکاران، 2021). مدل­ های فراتشخیصی مکانیسم­ ها و علائم آسیب ­شناسی ­روانی را از طریق شناخت نشانه ­های مشترک و همچنین توجه به اختلال­ های همزمان و درمان­ های مختلف، مفهوم­ سازی می­ کنند (مارچت و وایز، 2017). تحریک­ پذیری شدید و مشکل در تنظیم هیجان، رابطه ­ایی دوسویه با اختلالات روان­شناختی دارند به ­نحوی که نه فقط دربرگیرنده ­ی اضطراب و افسردگی، بلکه یک عامل خطر برای پیدایش این اختلالات نیز می­ باشند. به ­عبارت ­دیگر سطوح بالای تحریک پذیری و نقص در تنظیم هیجانی، رابطه ­ای مستقیم با مبتلا شدن فرد در بزرگسالی به افسردگی، اضطراب و دیگر اختلالات روان ­پزشکی دارد

 

پیشینه پژوهش

زاپولسکی و همکاران (2022) در پژوهشی تحت عنوان اجرای یک گروه مهارت‌های رفتاردرمانی دیالکتیکی مختصر در دبیرستان‌ها برای نوجوانان در معرض خطر، به بررسی این موضوع پرداختند که آیا شرکت در این مداخله گروهی باعث افزایش مهارت­ های اصلی این درمان مانند توجه­ آگاهی، تنظیم­ هیجان، تحمل ­پریشانی و اثربخشی بین­ فردی می ­شود؟ این پژوهش به­ صورت کمی و کیفی انجام شد و آزمودنی ­ها در سه مقطع زمانی مورد بررسی قرار گرفتند. در مجموع 171 نوجوان 12 تا 16 ساله که اکثر آن ها پسر (72 درصد) بودند تحت 9 جلسه مداخله رفتار درمانی دیالکتیکی قرار گرفتند پژوهشگران به این نتیجه دست یافتند که این درمان بر بدتنظیمی هیجانی و تکانشگری، سومصرف­ مواد، روابط بین­ فردی و تحمل پریشانی تأثیر دارد و باعث کاهش این ویژگی‌های منفی در دانش‌آموزان دبیرستانی می‌شود.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد