اُن آف

اُن آف

Onoff
اُن آف

اُن آف

Onoff

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری) بدتنظیمی هیجانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری) بدتنظیمی هیجانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بدتنظیمی هیجانی در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات17
حجم25 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بدتنظیمی هیجانی در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های این فایل

  • در 17 صفحه ورد (word) قابل ویرایش (شامل 14 صفحه متن و 3 صفحه منابع) با فرمت doc
  • اندازه فونت 14 از نوع b lotus
  • منبع نویسی درون متنی و پایانی انگلیسی و فارسی و به شیوه  APA
  • منابع بخش مبانی نظری تا 2023 و بخش پیشینه تا 2022
  • تمامی منابع ذکر شده در متن در پایان فایل آمده است
  • شامل مبانی و توضیحات نظری و همچنین پیشینه داخلی و خارجی در مورد عنوان مورد نظر
  • پشتیبانی تخصصی
  • آماده سازی توسط دکتری روان شناسی
  • قابل استفاده برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری روان شناسی، علوم تربیتی و سایر رشته های مرتبط

            

 نمونه ای از متن فایل

مبانی نظری

پیامدهای بدتنظیمی­ هیجان

بدتنظیمی ­هیجان، معمولاً به ­عنوان یک مشکل دوران کودکی قلمداد می­ شود که با یادگیری مهارت‌های تنظیم هیجان، حل می‌شود. ولی در صورت عدم تنظیم­ هیجان، ممکن است تا بزرگسالی ادامه یابد (دان و همکاران، 2018). بدتنظیمی­ هیجانی، می‌تواند باعث مشکلاتی در روابط بین­فردی، عملکرد مدرسه و شغلی فرد شود. همچنین در زمینه­ های متعددی مانند عملکردهای رفتاری، هیجانی و شناختی بر کودکان و نوجوانان تأثیر می­ گذارد (اسپکر و نیکرسون، 2023). نتایج پژوهش­ های مختلف نشان  داده است که در محیط­ های مدرسه، کودکانی که علائم بی نظمی­ هیجانی و رفتارهای مرتبط با آن را دارند، بیشتر با همسالان خود درگیر می­ شوند. نوجوانانی که دارای رفتارهای مخرب بیشتری هستند، در مورد شایستگی ­های تحصیلی دیدگاه ­های منفی­ تری نسبت به خود و مدرسه دارند (اورام و همکاران، 2017). همچنین در این راستا می­ توان به آثار شناختی بدتنظیمی هیجانی اشاره کرد که نشان دهنده نقش بازداری هیجانی در  اختلال حافظه است (هایس و همکاران، 2010).

پیشینه پژوهش

ویتچرچ و همکاران (2022) در مطالعه­ ای تحت عنوان تأثیر رفتار درمانی دیالکتیکی بر مشکلات تنظیم هیجان که روی 57 بیمار (49 نفر زن و 8 نفر مرد) در محدوده سنی 19 تا 52 انجام دادند به این نتایج دست پیدا کردند که پس از 10 هفته آموزش رفتار درمانی دیالکتیکی، این درمان منجر به کاهش قابل توجه مشکلات بدتنظیمی هیجانی و دشواری در تنظیم هیجان گروه آزمایش شده است. بنابراین این مطالعه نشان داد که این روش درمانی بر مولفه­ های تنظیم هیجان تاثیر مثبت و معنی­ داری داشته است.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد